تظاهرات عظیم مردم انگلیس علیه اسرائیل و آمریکا 

صدها هزار نفر از حامیان مردم فلسطین برای پنجمین هفته متوالی در خیابان‌های پایتخت انگلیس، تظاهرات اعتراضی برپا کردند و پس از تجمع مقابل سفارت آمریکا، جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی را محکوم کرده و با سردادن شعارهایی خواستار برقراری آتش‌بس فوری در غزه شدند.
صدها هزار نفر از حامیان مردم فلسطین برای پنجمین هفته متوالی در خیابان‌های پایتخت انگلیس، تظاهرات اعتراضی برپا کردند و پس از تجمع مقابل سفارت آمریکا، جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی را محکوم کرده و با سردادن شعارهایی خواستار برقراری آتش‌بس فوری در غزه شدند.
کد خبر: ۱۴۳۰۳۲۷
تعداد بازدید : 12

به گزارش رسانه‌های بین‌المللی ازجمله بی‌بی‌سی، این بزرگ‌ترین راهپیمایی در حمایت از فلسطینیان در چند هفته اخیر در لندن بود.

خیابان‌های اطراف سفارت آمریکا و رژیم صهیونیستی در لندن جهت مقابله با حملات احتمالی معترضان حامی فلسطین و مخالفان سرسخت سیاست‌های حمایتی دولت بایدن از رژیم صهیونیستی در جنگ با غزه به دستور پلیس متروپولیتن لندن بسته شد. 

جمعیت زیادی از معترضان حامی فلسطین در اقدامی اعتراضی از هاید پارک لندن به سمت سفارت آمریکا در این کشور راهپیمایی کرده و علیه رژیم صهیونیستی و سیاست‌های دولت بایدن شعار دادند. معترضان ضمن اهتزاز پرچم فلسطین، شعارنوشته‌هایی را درباره ضرورت برقراری آتش‌بس و جلوگیری از افزایش آمار شهدای فلسطینی حمل می‌کردند.

پیشتر قانون‌گذاران انگلیسی تلاش‌های ناموفقی را برای متقاعد کردن برگزار کنندگان جهت به تعویق انداختن جریان این تظاهرات دیروز که مصادف با روز آتش‌بس یا همان سالگرد جنگ جهانی اول است، انجام دادند که هیچ‌کدام به نتیجه نرسید.

برخی رسانه‌ها شمار حاضران در تجمع دیروز را بیش از یک میلیون نفر تخمین زدند. 

این تظاهرات از سوی ده‌ها گروه‌ طرفدار فلسطین از جمله کارزار همبستگی با فلسطین، ائتلاف توقف جنگ، دوستان الاقصی و انجمن مسلمانان بریتانیا برگزار شد.

دولت انگلیس هفته پیش از مدیران این موسسات خواسته بود که به دلیل تقارن این تظاهرات با سالروز بزرگداشت قربانیان جنگ‌جهانی، این حرکت اعتراضی را به تعویق بیندازند.

آده آدلکان دستیار رئیس پلیس لندن با صدور بیانیه‌ای ادعا کرد: «خطر خشونت و بی نظمی از سوی برخی گروه ها در حال افزایش است و این مساله در یک آخر هفته مهم و شلوغ در پایتخت نگران کننده است.»

وی افزود: «پیام ما به سازمان‌دهندگان تظاهرات روشن است: از شما می‌خواهیم که به سرعت تجدید نظر کنید. برگزاری هیچ اعتراضی در لندن در آخر هفته مناسب نیست.»

بعد از آنکه، نمایندگان تظاهرات دیروز تاکید کردند که این برنامه تداخلی با مراسم بزرگداشت قربانیان جنگ جهانی اول ندارد، مارک رولی رئیس پلیس لندن طی بیانیه‌ای اعلام کرد: «هیچ قدرت مطلقی برای ممنوعیت اعتراض وجود ندارد، بنابراین در این آخر هفته تظاهرات اعتراضی برگزار خواهد شد.»

وی افزود که سازمان دهندگان تظاهرات روز شنبه «تمایل کامل خود را برای دوری از مراسم بزرگداشت نشان داده و هیچ قصدی برای برهم زدن این رویداد ندارند. ما هم اعلام کرده‌ایم که از قدرت‌های خود برای محافظت از مکان‌ها و مراسم مهم ملی به هر قیمتی استفاده خواهیم کرد.»

این به اصطلاح عقب‌نشینی با اعتراض برخی از مقام‌های دولت لندن از جمله سوئلا برآورمن وزیر کشور پرحاشیه انگلیس مواجه شد که ۲ هفته پیش هم در اظهاراتی توهین‌آمیز تظاهرات حامیان فلسطین را راهپیمایی نفرت‌انگیز توصیف کرده بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها